شغل تولید قطعات خودرو ! با سرمایه کم در ایران

آیا درست است که شغل تولید قطعات خودرو نیاز به سرمایه خیلی زیاد دارد؟سود تولید قطعات خودرو چقدر است؟ آیا نمی شود بدون در نظر گرفتن سرمایه چندان و با سرمایه کمتر از حد انتظار چنین کسب و کاری را راه اندازی کرد؟

در مورد تولید قطعاتی از خودرو که شرکت های قدر با قدمت 50 تا 100 سال در حال حاضر آن را تولید می کنند، کار بسیار سخت می شود.شرکت هایی مثل کرمان موتورز یا بهمن موتور، کروز و شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو در این حوزه قدمت بسیار زیادی دارند و عموم مردم بدون تحقیق از این شرکت ها و یا واسطه هایی که آن ها هم از این شرکت ها خرید خود را انجام می دهند، قطعات اصلی خودرو را تهیه می کنند.

قطعات اصلی خودرو که نباید برای تولید آن ها دست و پا بزنید!

برای ورود به شغل قطعات خودرو، راهکار عاقلانه این است که وارد تولید قطعات بدنه مانند سقف، ستون، چراغ ها ، آینه ها و ... نشوید! البته یک استثنا می توان برای این کار قانع شد آن هم سرمایه حدود 6-7 میلیارد تومان است (زمستان 1400).

قطعات موتور نیز بسیار فیلد رقابتی است و برای هر نوع قطعات یدکی، حداقل 3 برند مطرح ایرانی و خارجی وجود دارد.اما اگر سرمایه چندانی ندارید، در عوض امید داشته باشید چون بخش زیادی از توضیحات این مقاله ارائه راهکارهای فروش و راه اندازی کسب و کار برای افرادی است که سرمایه چندانی ندارند!

برای تولید قطعات خودرو، چقدر سرمایه لازم دارید؟

این موضوع کاملا به شما بستگی دارد.قبل از هر چیزی نیاز دارید تا به یک کارخانه تولید قطعات خودرو بروید و با پیمانکار آن بخش ارتباط بگیرید!

همچنین هر کدام از حداقل یکی از بستگانمان در ایران خودرو یا سایپا کار می کنند.از آن طریق می توانید به شخص یا اشخاصی که دستی بر کار دارند مراجعه کنید و از آن ها درخواست ارائه اطلاعات داشته باشید.

اما بازه سرمایه ای که برای شروع قطعات جزئی مانند تولید فیلتر های هوا و یا صافی بنزین باید داشته باشید، بین 10 تا 20 میلیون تومان به صورت حداقلی است.برای این بخش افراد به دو گروه تقسیم می شوند.

1-تولید قطعات خودرو در منزل

بعضی از افراد وجود دارند که دستگاه های تولید وسائل جزئی و قطعات خرد خودرو را می فروشند.می توانید قیمت این دستگاه ها را در این لینک ببینید!

این وسائل با قیمت های متفاوتی بسته به کیفیت و خارجی یا داخلی بودن آن به فروش می رسند.همچنین خود این وبسایت مدعی است که پس از تولید، این فیلتر ها را از شما خریداری خواهد کرد.

کما اینکه می توانید هم خودتان این دستگاه ها را تولید کنید و هم بازاریابی این محصولات را خودتان بر عهده بگیرید!

بازاریابی محصولات قطعات خودرو در منزل چگونه است؟

شما به دو روش می توانید محصولاتتان که تولید خودتان است را بازاریابی کنید! اولین روش روش بازاریابی سنتی است و بعدی بازاریابی دیجیتال است که بسیار روی بورس است!

در ادامه به بررسی هرکدام از این روش خواهیم پرداخت!

تولید قطعات چدنی خودرو

حتما می دانید که قطعات چدنی به هیچ وجه در خوردو ها جایگزین ندارد.شاید کمی برایتان نا آشنا باشد اما چدن یکی از آلیاژ های آهن است که در صنعت خودرو سازی برای تولید قطعات خودرو بسیار به کار می رود!

شاید بتوانید با هزینه بسیار کم البته به شرطی که ریخته گری با قالب را بلد باشید، بتوانید این قطعات ریز و پر مصرف را با حاشیه سود بالا به فروش برسانید!

تولید قطعات خودرو با پرینتر های سه بعدی!

البته اخیرا دستگاه هایی به عنوان "پرینتر های سه بعدی" به بازار آمده اند که بدون قالب با استفاد ه از تکنولوژی چاپ سه بعدی، قطعه تولید می کنند!هزینه خرید یک دستگاه خوب پرینتر سه بعدی می تواند بین 6 تا 15 ملیون تومان باشد و با استفاده از این دستگاه شما می توانید سپر های پلاستیکی، چرخ دنده های خودرو، قطعات داشبورد، قالب چراغ خودرو و حتی چراغ خودرو را با آن تولید کنید و این کار را بسیار آسان انجام دهید!

این یک پیشنهاد ویژه است! شما جایی را پیدا نمی کنید که این فنون مخفی کسب و کار را به شما بگویند! بنابراین به نظر می آید آینده قطعه سازی خودرو در سال های آینده به دست پرینتر های سه بعدی خواهد افتاد.

بنابراین اگر شما جزء اولین ها باشید، می توانید به سرعت کار با آن را یاد بگیرید، سپس به سرعت کار خود را ارتقاء دهید!

مشتری داشتم که از ماهی 1 ملیون تومان و با قطعه سازی به صادرات قطعه به امارات و دبی رسید!

1-1 بازاریابی سنتی برای فروش قطعات خودرو تولید شده در منزل

در بخش بازاریابی سنتی برای فروش، شما می بایست بنا به محل زندگیتان مسیر هایی را مشخص کنید!یعنی چه؟ مثلا اگر در کرج هستید، باید بدانید که حصارک، باغستان و اوقافی سه منطقه ای هستند که در آن ها مکانیکی های زیادی وجود دارد.

مثلا اگر فیلتر هوا تولید می کنید، می توانید در طول هفته به این مسیر ها سر بزنید و مانند یک ویزیتور از مکانیک ها و یا تعویض روغنی ها سفارش خرید محصولات خود را بگیرید!

البته در نظر داشته باشید این روش کمی شما را خسته می کند چرا که فرآیند های فروش اعم از یخ شکنی، معمولا در ماه های اول اتفاق نمی افتد و حداقل 6 ماه تا 1 سال زمان خواهد برد، اما بعد از این مدت زمان، (در صورت تولید قطعات با کیفیت) شما مشتریان ثابت و خاص خودتان را دارید و باید به فکر بزرگتر کردن فضای تولیدتان باشید! شاید نیاز باشد به فکر اجازه یک کارگاه به جای تولید در منزل باشید و یا اینکه بتوانید دستگاه هایتان را مجهز تر و بیشتر کنید!

2-2 بازاریابی دیجیتال برای شروع شغل تولید لوازم خودرو با سرمایه کم!

حتما شما هم شنیده اید که این روز ها هر کسی توی اینترنت فعالیت میکنه، برده! همه ماها اشخاصی را دیده ایم که پس از فعالیت در فضای وب توانسته اند کسب و کار خودشان را متحول کنند!

شخص من دیده ام افرادی را که در شغل ساخت پرینتر سه بعدی بوده اند و فروششان بعد از فعالیت در فضای وب، کسب و کارشان به شدت رشد داشته است.وبسایتی که در اختیارتان گذاشته ام توسط حمید امیدی طراحی و سئو شده است!

اکنون شاید بپرسید سئو چیست و برای فروش به چه دردی می خورد؟ اکنون توضیحاتی به شما خواهم داد.

سئو چیست . چگونه به فروش قطعات خودرو تولید شده توسط شما کمک می کند؟

سئو یعنی شما یک وبسایت اینترنتی داشته باشید (که با قیمت 2 تا 3 ملیون تومان می توانید آن را تهیه کنید مطابق میل خودتان) و بعد از آن هر کسی در گوگل سرچ کرد مثلا (خرید فیلتر هوای پراید) شما اولین گزینه باشید!

اینطور می شود که کاربر به وبسایت شما خواهد آمد و از شما خرید تلفنی و یا اینترنتی خواهد کرد.

در واقع اگر وبسایتی داشته باشید، انگار یک مغازه دارید که 24 ساعت روز در 7 روز هفته باز است و بقیه از آن خرید می کنند!

بنابراین ممکن است شما در سفر باشید و بعد از سفر به وبسایت خودتان بیایید و ببینید مثلا 20.000.000 میلیون تومان فروش داشته اید!

حمید امیدی به شما به صورت رایگان یاد می دهد که چطور از طریق وبسایت خودتان به فروش برسید!

می توانید صفحات او را در اینستاگرام آموزش سئو و یا یوتیوب آموزش سئو دنبال کنید.